Thursday, April 16, 2009

ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΡΕΜΑΤΕ ΕΠΙ ΞΥΛΟΥ-Μ.ΠΕΜΠΤΗ,Η ΣΤΑΥΡΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ


Εστησαν τα τριακοντα αργυρια,την τιμην του τετιμημενου,ον ετιμησαντο απο υιων Ισραηλ.Γρηγορειτε και προσευχεσθε,ινα μη εισελθητε εις πειρασμον'το μεν πνευμα προθυμον,η δε ψυχη ασθενης'δια τουτο γρηγορειτε...Εδωκαν εις το βρωμα μου χολην και εις την διψα μου εποτισαν με οξος'συ δε,Κυριε,αναστησον με και ανταποδωσω αυτοις... Σημερον κρεμαται επι ξυλου ο εν υδασι την γην κρεμασας(τρις).Στεφανον εξ ακανθων περιτιθεται ο των αγγελων βασιλευς.Ψευδη πορφυραν περιβαλλεται ο περιβαλλων τον ουρανον εν νεφελαις.Ραπισμα καταδεξατο ο εν Ιορδανη ελευθερωσας τιν Αδαμ. Ηλοις προσηλωθη ο Νυμφιος της Εκκλησιας.Λογχη εκεντηθη ο Υιος της Παρθενου.Προσκυνουμεν σου τα παθη Χριστε(τρις).Δειξον ημιν και την ενδοξον σου Αναστασιν.. Εξεδυσαν με τα ιματια μου και ενεδυσαν με χλαμυδα κοκκινην'εθηκαν επι την κεφαλην μου στεφανον εξ ακανθων και επι την δεξιαν μου χειρα εδωκαν καλαμον,ινα συντριψω αυτους,ως σκευη κεραμεως... Επι ξυλου βλεπουσα κρεμαμενον,Χριστε,σε των παντων κτιστην και Θεον,η σε ασπορως τεκουσα,εβοα πικρως'Υιε μου,που το καλλος εδυ της μορφης σου;ου φερω καθοραν σε,αδικως,σταυρουμενον'σπευσον ουν αναστηθι,οπως ιδω καγω σου την εν νεκρων τριημερον εξαναστασιν.... Σημερα Μ.Πεμπτη ο Κυριος μας περιφερετε απο τον Αννα στον Καιαφα και εν τελει στον Ποντιο Πιλατο ινα σταυρωθει εις κρανιου τοπον,τον λεγομενον και Γολγοθα.Οταν λοιπον αποφασισε ο Πιλατος,πηραν Αυτον οι στρατιωτες και εξυδισαν τα ιματια του και ενεδυσαν αυτον πορφυρην χλαμμυδα και εθικαν εις την κεφαλην Του,στεφανον εξ ακανθων και εβαλαν εις την χειρα του καλαμον και περιγελουσαν λεγοντας:Ιδου ο βασιλευς των Ιουδαιων,και επτυσαν αυτον και εραπισαν αυτον ως που ηρθε η ωρα να μεταβουν εις τον Γολγοθα οπου εσταυρωσαν τον Κυριον και αφου τον ενεδεσαν καρφωσαν με καρφια τις χειρες και τα ποδια Του.Μνησθητι μου Κυριε οταν ελθεις εν τη Βασιλεια σου.....

No comments: