Tuesday, April 14, 2009

ΙΔΟΥ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΕΡΧΕΤΕ.....Μ.ΤΡΙΤΗ


Ιδου ο νυμφιος ερχετε εν τω μεσω της νυκτος και μακαριος ο δουλος,ον ευρησει γρηγορουντα αναξιος δε παλι ον ευρησει ραθυμουντα.Βλεπε ουν ψυχη μου,μη τω υπνω κατενεχθης,ινα μη τω θανατω παραδοθης και της βασιλειας εξω κλεισθης αλλα ανανηψον κραζουσα"Αγιος,Αγιος,Αγιος ει ο Θεος προστασιαις των Ασωματων,σωσον ημας. Τον νυμφωνα σου βλεπω Σωτηρ μου κεκοσμημενον,και ενδυμα ουκ εχω ινα εισελθω εν αυτω λαμπρυνον μου την στολη της ψυχης,φωτοδοτα,και σωσον με. Σημερα Μεγαλη Τριτη εσπερας διαβαζετε το παρακατω πανεμορφο τροπαριο που δεν ειναι αλλο παρα μονο το Τροπαριον της Κασσιανης της Μοναχης: Κύριε, η εν πολλαίς αμαρτίαις
περιπεσούσα γυνή,
την σην αισθομένη θεότητα,
μυροφόρου αναλαβούσα τάξιν,
οδυρομένη, μύρα σοι προ
του ενταφιασμού κομίζει.
Οίμοι! λέγουσα, ότι νυξ μοι υπάρχει,
οίστρος ακολασίας,
ζοφώδης τε και ασέληνος,
έρως της αμαρτίας.
Δέξαι μου τας πηγάς των δακρύων,
ο νεφέλαις διεξάγων
της θαλάσσης το ύδωρ˙
κάμφθητί μοι προς τους στεναγμούς της καρδίας,
ο κλίνας τους ουρανούς, τη αφάτω σου κενώσει.
Καταφιλήσω τους αχράντους σου πόδας,
αποσμήξω τούτους δε πάλιν,
τοις της κεφαλής μου βοστρύχοις˙

ων εν τω παραδείσω Εύα το δειλινόν, κρότον
τοις ωσίν ηχηθείσα,
τω φόβω εκρύβη.

Αμαρτιών μου τα πλήθη,
και κριμάτων σου αβύσσους,
τις εξιχνιάσει, ψυχοσώστα Σωτήρ μου;
Μη με την σην δούλην παρίδης,
ο αμέτρητον έχων το έλεος.
Σημερα Μεγαλη Τριτη ο Κυριος μας ειναι ηδη στην Ιερουσαλημ και βαδιζει προς το εκουσιον παθος κανοντας θαυματα στο διαβα του αλλα και κυρητωντας το θελημα του Θεου και Πατερα του.Οι δε Φαρισαιοι και Γραμματεις πηγαιναν τακτικα και ρωτουσαν διαφορα για τον λογο του Θεου και οταν η απαντηση δεν τους αρεσε η τους αποστομωνε φευγανε για να σκεφτουν πως θα γινει να απαλλαγουν απο τον ανεπιθυμητο-για αυτους-Ιησου τον Ναζωραιο.Το kinwniawramiden θα ειναι μαζι σας καθ'ολη την Αγια και Μεγαλη εβδομαδα των παθων του Κυριου και θα πραγματοποιει συχνες αναρτησεις σχετικες με τις Αγιες ημερες της Μεγαλης εβδομαδος...

1 comment:

Γιώργης Χολιαστός said...

Μετάφραση ύμνων Μεγάλης Παρασκευής
(Τμημάτων από τις Στάσεις Α΄και Γ΄)
Ολόκληρη τη μετάφραση των Α΄και Γ΄ Στάσεων στο:
http://rvmanikos.blogspot.com
ΣΤΑΣΙΣ Α΄
Τη Ζωή-Εσένα-,
σ' έβαλαν σε τάφο
κι οι στρατιές εκστατικές των Αγγέλων Σου
την ταπείνωσή Σου δόξαζαν Χριστέ.
Η Ζωή πεθαίνει;
Πώς σε τάφο μπήκες
και TO θάνατο απ' το θρόνο του έριξες
και ανάστησες του Άδη τους νεκρούς;
Σε δοξολογούμε
και, Ιησού, τιμούμε
βασιλιά μας, την ταφή και τα πάθη Σου
που μ' αυτά μας έχεις σώσει απ' το Χαμό.

…………………………………………………………………………..


ΣΤΑΣΙΣ Γ΄

Οι άνθρωποι όλοι όπου γης
ύμνο Χριστέ μου ψάλλουν
για Σε, πάνω στον τάφο Σου.

Ο Αριμαθαίας απ' το Σταυρό
Αφού Σε κατεβάζει
Σε τάφο μέσα Σ' έβαλε.

Νικόδημος και Ιωσήφ
νεκρός σα να 'ταν, ’Κείνον
κηδεύει που όλα έχτισε.

Η Πλάση μας ολόκληρη
ας πούμε μοιρολόγια-
Στου μέγα Χτίστη την ταφή.

Γιε του Θεού ,όλων βασιλιά,
Θε’ μου Εσύ και Πλάστη
τα πάθη πώς τα έστερξες;

…………………………………………………………………….

ΓΙΏΡΓΗΣ ΧΟΛΙΑΣΤΌΣ